Informasjon om Transponder meldingssystem

Mobile-meldinger

Skolen har tatt i bruk kommunikasjonssystemet Transponder. Dere vil motta SMS fra skolen med beskjeder og påminnelser. Avsender av SMS-ene vil være 59 44 00 11.

Om dere vil sende SMS til kontaktlæreren kan dere sende SMS til tlf 59 44 00 11. Meldingene vil da leveres til deres kontaktlæreres innboks. Dere behøver ikke skrive hvem meldingen er fra. Alle foresatte og elever er registrert i Transponder kontaktliste, så når du sender en SMS til dette nummeret registreres den med deg som avsender.

Om skolen ikke har registrert deg i kontaktlista eller registrert feil telefonnr. vil du få et automatisk svar på SMS i løpet av noen sekunder med denne teksten:

Ditt nummer er ikke registrert i databasen. Kontakt din skole/barnehage for registrering av ditt mobilnummer.

Dette er for å garantere din sikkerhet. Uvedkommende som ikke er registrert i skolens database har med andre ord ikke anledning til å sende SMS vedrørende ditt barn.

Transponder er et SMS system uten kodeord. Man behøver ikke å sende SMS med skolens og klassens navn i meldingen.

For spørsmål: kontakt skolen på tlf 383 47 000. For feilmelding: kontakt Transponder. Tlf 454 08 000 eller support@transponder.cc.