Med himmelen som tak

• Publisert fredag, 16. okt, 2020

Den 18 september var friluftsliv på overnattingstur. Det var litt av en opplevelse. 20 elever var på tur for å sove under åpen himmel. Makrellen som var fisket tidligere i høst ble tilberedt etter alle kunstens regler. Det ble makrell i tomat, røkt makrell, makrell i folie med grønnsaker og fiskesuppe med makrell. Makrellen smakte fortreffelig – og selvfølgelig – alle måtte smake!

Arbeidsoppgavene ble fordelt: Noen fisket mere fisk, andre laget maten og noen av guttene tok jobben med å lage utedo/latrine. Alle bidro til at turen ble suksess.

For en stemning det blir når nattemørket senker seg og månen skinner nydelig  på en stjerneklar himmel. Det ble kos rundt leirbålet på denne kvelden.  Turen ble avrundet med andakt lørdag morgen. Det var en opplevelsesrik tur med en super elevflokk!