Invitasjon til foreldremøte

ER DET DELBART?
OM ULOVLIG BILDEDELING BLANT UNGDOMMER
Invitasjon til foreldremøte 02.09.2019 i Lyngdal Kulturhus

Politiet lanserte i 2019 et undervisningsopplegg til ungdomsskoleelever for å forebygge deling av seksualiserte bilder. Undervisningsopplegget har fått navnet «Delbart?» og er utviklet fordi dagens ungdom lever på mobilen og bruker apper som legger til rette for bilder, video og deling.

Dessverre innebærer også denne delingskulturen at unge tar – og sprer – seksualiserte bilder og videoer av seg selv og av andre.

Nå er det 10.klasse elevene i Lyngdal som skal få denne undervisningen, og i denne forbindelse ønsker politiet å invitere dere foreldre til et foreldremøte angående samme tema. Dette i samarbeid med Lyngdal ungdomsskole og Lyngdal Kristne Grunnskole.

Sted og tidspunkt:
Lyngdal kulturhus, store salen, mandag 02.09.2019 kl 18.00 – 19.00.

Ungdom må vite at de kan snakke med sine foresatte eller andre voksne de stoler på, hvis de er bekymret for noe som har skjedd på nett. Snakk med barna dine, still spørsmål og fortell om konsekvensene av ulovlig bildedeling – slik kan du sette barnet ditt i stand til å ta gode valg. Hvem sender de egentlig til? Er det lov? Er det greit? Og hva om bildet blir spredt videre?

Delbart brosjyre KLIKK HER!